Dieta na przyrost masy

Dieta na przyrost masy

Marzysz o większych mięśniach? Musisz zdać sobie sprawę, że to co jesz ma decydujący wpływ na efekty Twoich ćwiczeń. Czytając ten artykuł dowiesz się, jak kilka prostych zmian może zrewolucjonizować Twoją sylwetkę i ułatwić zrealizowanie zamierzonych celów.

Dieta na przyrost masy a zakwasy

Flawonoidy i antocyjany, które w dużych ilościach znajdują się w soku wiśniowych pozwalają szybko zwalczyć ból mięśni, który pojawia się podczas zakwasów. Badania naukowe pokazały, że mężczyźni, którzy pili codziennie dwa razy dziennie po 350 ml soku z wiśni nie odczuwali bólu mięśni.

Odżywka na masę z białkiem, kreatyną i innymi aminokwasami

Stosowanie właściwej odżywki na masę to recepta na łatwe i szybkie zbudowanie muskulatury. Według wyników badań, stosowanie suplementów z aminokwasami pozwala nawet o 87% zwiększyć przyrost masy mięśniowej.  Suplementy na masę mięśniową należy przyjmować rano, zaraz po przebudzeniu oraz ok. 30-45 minut przed treningiem.  Najpopularniejsze odżywki na masę to: Formexplode, Probolan, Somatodrol, GH Balance oraz Men Solution Plus.

Powiedz „TAK” koktajlom!

Zespół badawczy z University of Toronto wykazał, że picie koktajli z białkiem serwatkowym przyspiesza odchudzanie! Jeśli chcesz, aby Twój przyrost masy był widoczny, a nie zniknął pod warstewką tłuszczu, pamiętaj o regularnym piciu koktajli z białkiem serwatkowym.

Pij kawę lub wybieraj suplementy diety z naturalną kofeiną

Australijscy naukowcy przeprowadzili badania, w których wykazali, że wypicie kawy przed treningiem lub spożycie odżywki na masę z kofeiną pozwala wykorzystać zgromadzoną tkankę tłuszczową, oszczędzając przy tym zapasy glikogenu.  Co więcej, dawka kofeiny dostarczy energii do dalszych ćwiczeń, dzięki temu możesz odpowiednio zintensyfikować swój plan treningowy. Podczas diety na przyrost masy musisz pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu, ponieważ kofeina działa moczopędnie. Suplementem na przyrost mięśni, który zawiera kofeinę jest np. GH Balance.

Wybieraj zdrowe kalorie

Trenując intensywnie na siłowni nie musisz się obawiać kalorii. Prawidłowa dieta na przyrost mięśni powinna dostarczać dużo energii.  Dietetycy polecają, aby  źródłem kalorii w diecie na masę były orzechy, daktyle, ziarna słonecznika czy pestki dyni.  Unikaj typowych słodyczy oraz fast food.

Dieta na masę –  jakie produkty powinny być Ci bliskie?

Skąd czerpać białko?

Chude mięso z kurczaka lub indyka, ryby, chudy nabiał (sery twarogowe), mleko, białko jajka oraz odżywki i koktajle białkowe.

Skąd czerpać węglowodany?

Ziemniaki, makaron (najlepiej razowy), pieczywo pełnoziarniste, ryż, kasza.

Skąd czerpać tłuszcze?

Oliwa z oliwek, olej kokosowy, jajka, zimnowodne ryby, olej lniany.

Dieta na przyrost masy – jak dopasować do budowy ciała?

Najskuteczniejsza dieta na masę to dieta dopasowana do naszej budowy ciała. Poniżej podamy krótki opis różnych typów budowy masy ciała, tak abyś mógł bezbłędnie sprecyzować swoją budowę ciała.

EKTOMORFIK – smukła sylwetka, chude kości, długie ramiona oraz cienka szyja

ENDOMORFIK – krótki ramiona, grube nogi, grube kości (figura gruszki)

MEZOMORFIK – krępa sylwetka, szerokie barki.

Jeżeli już udało Ci się ustalić swoją budowę ciała, teraz będziesz mógł ułożyć dla siebie prawidłową dietę na przyrost masy. Pamiętaj, że Twoje mięśnie będą rosły tylko, gdy Twoja dieta będzie odpowiednio zbilansowana!

Dieta na przyrost masy dla ektomorfika

Twoja dieta na masę powinna obejmować ok. 4 g białka na każdy kilogram masy ciała. Powinieneś spożywać ok. 5 posiłków na dobę (jeść co 2-3 godziny) oraz pić co najmniej 3-4 litry wody.

Zalecane odżywki na masę: Odżywka białkowa, kreatyna (Probolan, Somatodrol, GH Balance, Formexplode)

Unikaj: spalaczy tłuszczu i stresu

Dieta na przyrost masy dla endomorfika

Endomorficzna dieta na masę jest uboga w cukier i tłuszcze. Staraj się spożywać tyle tłuszczu, aby nie stanowiły one więcej niż 10% zapotrzebowania  kalorycznego. Owoce są dozwolone tylko rano, w niewielkich ilościach. Podstawą diety są : bardzo chude mięso oraz złożone węglowodany (kasze, ryż).

Zalecane odżywki na masę: Powinien stosować przede wszystkim suplementy termogeniczne oraz odżywki białkowe (Somatodrol, GH Balance)

Unikaj: tłustych posiłków, podjadania pomiędzy posiłkami, alkohol, słodycze i owoce

Dieta na przyrost masy dla mezomorfika

Twoja dieta na przyrost mięśni powinna obejmować nawet do 7 posiłków na dobę. Ponad 65% zapotrzebowania kalorycznego powinny pokrywać węglowodany. Musisz jednak ograniczyć tłuszcze (maksymalnie 15% zapotrzebowania kalorycznego). Twoje mięśnie potrzebują ok. 2,2 grama białka na kilogramy masy ciała. W mezomorficznej diecie na przyrost masy źródłem białka powinny być: białka jajek, ryby oraz chudy indyk i kurczak.

Zalecane odżywki na masę: Stosuj przede wszystkim suplementację białkową (Formexplode, Probolan)

Przykładowa dieta na przyrost masy

I posiłek:

Placki owsiane z rodzynkami (z 2 jajek oraz 4 białek jaj)

II posiłek:

Chleb razowy z chudą szynką z indyka oraz margaryną.

III posiłek

Makaron razowy z serem twarogowym

IV posiłek

Ryż z kurczakiem

V posiłek

Kasza gryczana  z wołowiną i pomidorami.

Przyrost masy

Jak schudnąć 5 kg